Przeprowadzka za granicę w celu skorzystania z nowych możliwości to ekscytujące, ale i trudne doświadczenie. Pozyskiwanie talentów to tylko jedna część procesu, ale to, co należy zrobić prawidłowo i efektywnie, to proces wdrażania pracownika do pracy, który pomoże mu się zaaklimatyzować. W przeciwnym razie może to doprowadzić do opuszczenia przez niego firmy lub znalezienia innych możliwości, jeśli nie będzie się w niej czuł komfortowo. Dlatego tak ważne jest, aby właściciele firm maksymalnie ułatwili pracownikom z zagranicy fazę przejściową w pracy w nowej firmie. Pytanie brzmi: jak można to osiągnąć?
Udzielanie wskazówek z wyprzedzeniem
Aby zmniejszyć szanse na wystąpienie problemów z dostosowaniem się do nowych warunków, należy przed przyjazdem nowego pracownika poinformować go, czego powinien się spodziewać. Pomyśl o elementach, o których powinni wiedzieć, gdy będą w biurze, o procesach, które mają zastosowanie, a także o tym, jak lepiej poznać miasto lub kraj. Najlepszym sposobem na to jest posadzenie ich wokół komercyjnych mebli biurowych i zapewnienie zasobów edukacyjnych na temat języka, życia codziennego, punktów informacyjnych i atrakcji, tak aby byli świadomi rzeczy, które mają znaczenie.
Wyznacz jasne cele, które są możliwe do osiągnięcia
Nowi pracownicy mogą łatwo odczuwać stres i niepokój, denerwując się z powodu nowych ludzi, których mają poznać i presji związanej z chęcią osiągnięcia dobrych wyników. Aby zapobiec takim uczuciom, pomóż im przystosować się do nowego środowiska pracy, wyznaczając możliwe do osiągnięcia cele, które są dostosowane do ich możliwości. Wyznaczenie takich celów ułatwi nowemu pracownikowi z zagranicy zrozumienie, czego się od niego oczekuje. Jednocześnie należy rozmawiać z pracownikiem, aby mieć pewność, że jest świadomy celów, które musi osiągnąć. Będzie to dowód na to, że zależy Ci na ich dobrym samopoczuciu.
Zapytaj ich o osobiste preferencje
Jeśli nowo zatrudnione osoby nie potrafią zaaklimatyzować się w nowym otoczeniu, będą miały trudności z pracą i w rezultacie mogą osiągać słabe wyniki.
Jako pracodawca możesz być dla nich jedynym kontaktem w kraju, gdy przyjadą po raz pierwszy, dlatego to na Tobie będzie spoczywał duży nacisk, aby pomóc im się zaaklimatyzować. Należy wziąć pod uwagę takie czynniki, jak biurka i krzesła biurowe, aby upewnić się, że są one dla nich odpowiednie, ale także ważniejsze czynniki, takie jak zakwaterowanie, załatwienie wizy brytyjskiej, ewentualny zakup samochodu i inne.
Upewnij się, że komunikacja jest jasna
Nie da się efektywnie pracować, jeśli nie można się odpowiednio komunikować. Może to prowadzić do błędów, nieefektywności i pomyłek. Spośród wszystkich pracowników najwięcej problemów z komunikacją mogą mieć pracownicy międzynarodowi, którzy wciąż starają się przystosować do nowego otoczenia. Używanie zrozumiałego języka i szkolenia w miejscu pracy mogą pomóc, ale można też podjąć inne kroki:
- Upewnij się, że istotne informacje zostały dobrze przekazane wcześniej, zanim je całkowicie udoskonalisz
- Zadbaj o to, by komunikacja była dwustronna, wkładając własny wysiłek w to, by pomóc pracownikom lepiej się komunikować. Może to być na przykład posadzenie ich na meblach biurowych w Londynie i przeprowadzenie sesji indywidualnej lub zachęcenie do nauki podstaw języka, aby poprawić ich sposób komunikacji.
Najważniejszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest to, aby nie sprawiać wrażenia osoby traktującej pracowników międzynarodowych protekcjonalnie.
Staraj się ich nie izolować, ale włączaj ich w proces podejmowania decyzji i pomagaj zrozumieć ich specyficzne problemy.
Wpis gościnny autorstwa: Jamie Costello, Creative Writer