Jak oceniasz swój poziom pewności siebie?
Większości ludzi przydałoby się trochę więcej wiary w siebie, zwłaszcza w miejscu pracy. Niezależnie od tego, czy musisz udawać pewność siebie i czekać, aż pojawi się prawdziwa, czy też masz jej wystarczająco dużo, pewność siebie jest czymś, czego potrzebujesz, aby sobie poradzić.
Dobrym sposobem na stwierdzenie, czy potrzebujesz zwiększyć swoją pewność siebie, jest zadanie sobie pytania, czy spędzasz większą część dnia na krzesłach w biurze, przepraszając za rzeczy, za które tak naprawdę nie musisz przepraszać. Ile razy w ciągu dnia mówisz "przepraszam"?
Może Ci się wydawać, że to uprzejme, ale w rzeczywistości jest to oznaka niskiej pewności siebie i może sprawić, że będziesz sprawiać wrażenie osoby, która się narzuca. Ostre, ale prawdziwe. Przepraszanie za rzeczy, które nie są Twoją winą, sprawia wrażenie, że chętnie bierzesz na siebie odpowiedzialność za błędy, których nie popełniłeś. Dlaczego miałbyś to robić, skoro ciężko pracujesz, aby dotrzymać terminów?
Najlepszą radą jest przestać mówić słowo na "S" i zacząć brać odpowiedzialność tylko za te rzeczy, za które rzeczywiście trzeba przeprosić. Zamiast chować się za ściankami działowymi i odmawiać kontaktu wzrokowego z kierownictwem, spójrz im w oczy i pokaż swoją wartość. Niezależnie od tego, czy ktoś siedzi za eleganckimi biurkami, czy nie, jest człowiekiem, tak samo jak Ty. Każdy popełnia błędy, ale nigdy nie powinniśmy przepraszać za błędy w miejscu pracy, których nie popełniamy.