O urządzeniach wielofunkcyjnych mówi się dziś jako o nieodłącznych elementach wyposażenia biura. Należy jednak liczyć się z tym, że ich zakup nadal może oznaczać dla nas dość duży wydatek. W dużych firmach zazwyczaj możemy pochwalić się specjalnymi funduszami gromadzonymi właśnie w tym celi, małe podmioty znacznie częściej decydują się jednak na dzierżawę lub wynajem takiego rozwiązania.
Dzierżawa jest propozycją, która cieszy się szczególnie dużą popularnością. Nie stanowi to zresztą zaskoczenia, mówimy bowiem o rozwiązaniu w istotny sposób minimalizującym koszty związane z posiadaniem takiego urządzenia. Sama dzierżawa najczęściej jest definiowana jako wypożyczenie sprzętu. Zakłada określony czas trwania oraz cenę, którą należy uregulować. Do pewnego momentu minusem tego typu usługi było to, że nie należała ona do łatwo dostępnych.
Dziś jednak wiele się zmieniło i w Polsce nie brakuje firm, których znakiem rozpoznawczym jest właśnie dzierżawa sprzętu biurowego. Oczywiście, cena takiego sprzętu nie zawsze jest tka sama. Nie można jednak nie dostrzec tego, że mamy do czynienia z rynkiem, na którym panuje coraz większa konkurencja, a tym samym i ceny przestają być zawyżane. Wśród czynników, które mają wpływ na koszt dzierżawy znajduje się zarówno czas jej trwania, jak i ilość kopii, które urządzenie wielofunkcyjne powinno wykonać w ciągu miesiąca.
Osoby, które decydują się na skorzystanie z dzierżawy nie ukrywają, że najważniejszym argumentem uzasadniającym podjęcie takiej decyzji jest oszczędność, jaka się z nią wiąże. Dzierżawa jest zdecydowanie tańsza niż zakup nowego urządzenia wielofunkcyjnego i wiąże się jedynie z miesięcznym rozliczeniem. Użytkownik nie musi obwiać się też dodatkowych kosztów związanych z eksploatacją tego typu sprzętu. Oczywiście, opłacalność dzierżawy nie zawsze jest taka sama, a kluczowe znaczenie ma ilość kopii wykonanych przez urządzenie. Im dłuższy jest więc czas jej trwania i intensywność, tym bardziej zasadny wydaje się zakup takiego sprzętu.